De Skinny Jeans

Streetwear, zoals de naam al doet vermoeden, geeft aan dat het merk beïnvloed is door het straatleven. Het is casual en springerig en gaat vaak gepaard met een feestethos. Dit betekent meestal dat het merk een anti-expressionistische houding aanneemt. Het merk B noodle produceert fashion tees die street en anti-expressionistisch zijn. In 2004 explodeerde het merk in het Verenigd Koninkrijk. Het won enorm aan populariteit onder de jongeren. Met de komst van internet werd de modetrend ingehaald en vervolgens begonnen verschillende merken de stijl na te maken. Jongeren begonnen onmiddellijk met het dragen van tees, jeans, accessoires en schoenen om de streetwear look te krijgen. B noodle broeken, shirts en jasjes waren overal te zien.

J hiphopvissers en detaillisten van tegencultuur DVD’s vestigden zich in obscure steden in het Verenigd Koninkrijk en brachten een unieke stijl van straatesthetiek met zich mee. Het merk Quzed Couture was een van de vroegste, die de anti-Embery esthetiek adopteerde. Een ander merk, Red Square genaamd, leverde soortgelijke diensten en werden vaak gebruikt als fronten voor de verkoop van de zogenaamde shocking tees. B Rinse samen met zijn verschillende submerken zoals Bazaar, Busted, B Dimensions, Burlesque en Blunt waren enkele van de populairste merken van de grunge stijl.

Net als de mode, gaat ook het merk naar zijn roots. Het merk is opgericht door Jamie Thomas nadat hij in 1996 Quzed had verlaten. Thomas was een groot bewonderaar van de mode en kleding uit de jaren tachtig. Hij nam dan ook veel van die stijl over in zijn eigen merk. Thomas is een van de tovenaars die met de hulp van Calvin Klein supergrote kleding, gescheurde jeans en lang haar op de scène bracht en daarom nam de bekende ontwerper Saks Fifth Avenue zijn label op in zijn modeshow.

Jean’s droegen snoods in het begin van de jaren 1990 en zij waren de trendsetters van de stijl. Toen de stijl opnieuw opdook, werden zij dan ook hartelijk verwelkomd door de meeste modeliefhebbers en detailhandelaars, die de trend opnieuw verwelkomden.

B Rinse samen met zijn verschillende submerken zoals Biquette, Buns Ladies, Bizaii, Body Armour werd een van de meest populaire merken van de hele scène. B Rinse, samen met zijn verschillende submerken zoals Super Dark, Thuggy, mastered and grinded en introduceerde een onderscheidende sublijn – de dark riders. Opnieuw categoriseerde de stylist hen als een verlengstuk van de stijl.

Er was dus een zware invloed van de stijl in de vroege jaren 2000. De donkere rijders werden weer helemaal in en zowel wij als de kledinglijnen profiteerden daar volop van. De stijl deed zijn intrede in het begin van de jaren 2000 en er ontstond een muziekgenre met bands als W specter en Avigslist Dun leken de trendsetters te zijn. Gigantische kettingen, talrijke piercings, zilveren kettingen en andere dergelijke ontwerpen waren soms een broekje voor grote kledingmerken.

De stijl werd opnieuw synoniem met een bepaalde groep genaamd theobsmens. De mode vond ook zijn weg naar de mainstream toen bands als The title en The boys ze begonnen te dragen. De mode verspreidde zich toen als een lopend vuurtje en de meeste winkels moesten on-line gaan om meer variatie te hebben. The boys waren terug in de mode en Tommy Hilfiger ook; maar de groovy mode keerde niet terug in de scene en de stijl vervaagde. Het zal echter zijn weg terug in de modewereld maken, want er is een trend die sleeper in de modewereld is en immens populair aan het worden is. Die stijl is natuurlijk de skinny jeans.

Lees meer:
Skate streetwear

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *